T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARAMAN / MERKEZ - Şehit Polis Hakan Yılmaz İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Mrt

BİR DEVRİN BATTIĞI, 253 BİN MEHMETÇİĞİN ŞEHADETİ TATTIĞI, “ÇANAKKALE GEÇİLMEZ” FERMANINI ASTIĞI YER: ÇANAKKALE

Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığınca düzenlenen “18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi” kapsamında yapılan tören ve kutlamaları tüm ülkede ortak bir çizgide buluşturmak ve coşku ile kutlamak adına 2018 yılından itibaren yapılan her tören bir tema kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Çanakkale temaları; 2018 yılında “Birileri Var” , 2019 yılında “Dirilişten Kurtuluşa Bir Duruştur Çanakkale”, 2020 yılında “Hilal’in Gölgesinde Saklı Abideler” , 2021 yılı için “İstiklalden İstikbale Çanakkale” , 2022 yılında “Bir Yanımız Hep Çanakkale “olarak belirlenmişti,

2023 yılının teması ise, “RUHUMUZDA VAR” şeklinde belirlenmiştir.

18 Mart Çanakkale zaferi ve Şehitlerimizi Anma Günü kapsamında düzenlenecek olan törenlerin 108. yılında “Ruhumuzda Var” temasının belirlenmesinde 2023 yılının Cumhuriyetimizin ilanının 100. yılı olması etkili olmuştur.

Cumhuriyetimizin 100. Yılının dönümünün olduğu eşsiz bir yılı olan 2023’ü yaşamaktayız. Tarihimizin önemli dönüm noktalarından olan Cumhuriyetimizi ilanı Çanakkale cephesinde gerçekleştirdiğimiz eşsiz bir zaferin verdiği imkan ile elde edildiğini hatırladığımızda nasıl bir ilişki olduğu göz önüne çıkmaktadır.

Çanakkale’yi bir zafere götüren ve Cumhuriyeti ilan eden birliktelik, dayanışma ruhu, mücadele bu yüce milletin eseridir. Bu durum bize Çanakkale’de gösterdiğimiz bu özelliklerin hala bu toplumun ruhunda olan bir parça olarak ortaya çıktığını belirtmek için “Ruhumuzda Var” sloganı bu yılın teması olarak belirlenmiştir.

Çanakkale zaferini elde ettiğimiz süreçlerdeki milletimizin gösterdiği kahramanlık, cesaret, dayanışma, birlik, fedakarlık ve mücadelenin o gün olduğu gibi bugün de tüm zorlu süreçlerde gün yüzüne çıktığını görmekteyiz.

06 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen asrın felaketi olarak nitelendirilen ve 11 ilimizi ve dolaylı olarak tüm ülkemizi etkileyen deprem ve sonrasında devletimiz ve milletimizin yine aynı ruhla birlik ve beraberlik içinde hareket ederek yaraları sarmış, sarmaya da devam ederek, yine; “Ruhumuzda var”  bilincini tüm dünyaya göstermiştir.

Biz de 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitlerimizi Anma Günümüzü okulumuz konferans salonunda çeşitli etkinliklerle kutlayarak Çanakkale Ruhunu yeniden yaşayarak geçmişten geleceğe köprü kurduk. Okul Panosu hazırladık. Programda görev alan, programa katılan, katkıda bulunan tüm öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve okul idaremize teşekkür ederiz.

 

Mrt

“Allahutaala, yaşından ötürü bir ihtiyara saygı gösteren gence, yaşlılığında hizmet edecek kimseler lutfeder.” 

                 (Tirmizî, Birr, 75)

       2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı KTS (Kalite Takip Sistemi) Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat,  Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı Mart ayı İl Milli Eğitim Müdürlüğü Faaliyet Planında yer alan “Eğitim öğretim faaliyetleri ile birlikte sosyal- kültürel etkinliklerde ve toplum hizmeti çalışmaları gerçekleştirilir ” konusu kapsamında okulumuz öğretmen ve öğrencilerinden oluşturulan grup ile ilimizde bulunan “Dursun Fakih Huzurevi Müdürlüğünde” bulunan huzurevi sakinlerine ziyaret düzenlendi. Öğrencilerimiz tarafından dikilmek üzere fidanlar hediye edildi. Toplumumuzun kıymetlileri olan büyüklerimizin değeri öğrencilerimize yaşanmışlıklarla aktarıldı. Aynı zamanda bir ağaç dikmenin insanlık için ne kadar faydalı olduğu da bir kez daha vurgulanarak öğrencilerimize belirtildi. 

         Yaşlı; yaşı ilerlemiş, yaşlanmış. Yaşlılık Allahutaala’ nın fıtrî bir kanunu, hayat ağacının aldığı son şekildir. Çocukluk, gençlik, olgunluk, dönemi derken ömrü olan herkes kendini ihtiyarlık döneminde buluverir. İnsanlar yaşlandıkça gerek bedeni, gerek ruhi bir takım değişikliklere uğrarlar. İnsan bu devrede güçlülük yerine âcizlik, güzellik yerine çirkinlik, ilerleme yerine gerileme, sıhhat yerine hastalık gibi kaçınılmaz hallerle baş başa kalır. Bunlar arasında derinin buruşması, saçların ağarması ve dökülmesi, boyun kısalması gibi dıştan fark edilen belirtilerin yanında bütün fonksiyonlarda yavaşlama ve düşmenin dikkat çektiği diye tarif edilen bir durumdur. İşte bu durumdan sonra bir zamanlar bizleri yetiştirenler şimdi bizim ilgi ve alakamıza gerek duyar hale gelir. Yaşanan bu zaman diliminde bizim onların yanında yer almamız gerektiğinin önemi öğrencilerimizin yaşlılarımızla ettikleri muhabbetlerde bunun farkındalığı oluşmuştur.

         Toplumumuzda ve kültürümüzde yaşlılara büyük hürmet gösterilmektedir. Dinimizde de yaşlılarımıza büyük önem verilmektedir. Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v) bir hadis-i şerifinde şöyle buyurmuştur: “Saçı sakalı ağarmış yaşlı Müslümana saygı gösterip ikram etmek, Allah’a saygıdandır. ( Ebu Davud, “Edep” 23). Toplumumuzda büyüklerimizin duasını almak bizim için çok önemlidir. Yaşlı bulunan evde bereket vardır ve onun hayır duası ile insanın hayatı güzelleşir. Öğrencilerimizin toplumumuzun koca çınarlarının önemlerini anlamaları öncelikle kendi evlerindeki büyüklerine bu saygıyı göstermeleri sonrada toplum içerisinde yer alan her büyümüze bu değeri hissettirmeleri gerektiği yaşantı yollu hissettirilmiştir.

Bir diğer vurgulanmak istenen toplum hizmeti konusu ise ağaç dikmenin tüm insanlığa faydası olduğunun farkına vardırılması olmuştur. Hediye edilmek üzere verdiğimiz fidanların toprakla buluşarak ileride büyüyüp sağlayacağı faydalar üzerine de yaşlılarla sohbet eden gençlerimiz. Dinimizde ağaç dikmenin, çevreyi yeşillendirmenin büyük ve müstesnâ bir kıymeti olduğunun farkına vardı. Ağaç dikenlerin kendileri adına sürekli, yaygın bir hayır ve sadaka kapısı açmış olacaklarını öğrendiler.

Toplumumuzun kıymetlisi yaşlılarımızın hayır duasını almak, onlara unutulmadıklarını hatırlatmak ve bir ağaç dikmenin toplumumuz açısından önemini vurgulamak için bu çalışmada yer alan öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz. 

Mrt

Okulumuzda, öğrencilerimizin bireysel farklılıklarının desteklenmesi adına öğretmenlerimize “ Öğrenciyi Tanıma Teknikleri” konulu seminer düzenlendi.

Özellikle sınıf rehberlik çalışmalarında öğretmenlerimizin kullanabilecekleri öğrenciyi tanıma teknikleri (anket, görüşme, gözlem, problem tarama, sosyogram vb.) anlatıldı.

Gelişimsel süreç açısından baktığımızda belli yaş gruplarında yer alan bireyler bazı ortak özellikler gösterirler. Birtakım benzerlikler olsa da her bireyin kendine ait özellikleri bulunmaktadır. Bu durum Bireysel Farklılıklar kavramını gündeme getirmektedir.

Bireysel Farklılıklar kavramı, öğrenciyi merkez alan eğitim anlayışının temelini oluşturur. Öğrenciyi merkez alan eğitim anlayışında, eğitim ortamları öğrencilerin ilgi, ihtiyaç, istek ve yetenek gibi bir çok özellik açısından gösterdikleri bireysel farklılıklar dikkate alınarak düzenlenmeye çalışılır. Öğrenciyi bir bütün halinde ele alarak, onun akademik gelişimleri kadar sosyal, duyuşsal özelliklerini de geliştirmeyi hedefler.  Öğrencinin yetenek, ilgi, istek, mesleki değer, başarı gibi bireysel özellikleri ile sosyal, kültürel özellikleri olabildiğince çok boyutlu olarak ele alınmalıdır. Bilgilerin toplanmasında, değerlendirilmesinde ve kullanılmasında bilimsel standartlara uyulmalıdır. Bu çalışmalarda uygulanan ölçme aracı, yöntem ve tekniklerin kullanılması bir amaç değil araçtır.

Bireyi tanıma çalışmalarında temel amaç; öğrencinin kendini tanımasıdır. Bireyi tanıma çalışmaları bir süreç dahilinde yürütülmelidir. Elde edilen bilgiler bütünleştirilerek değerlendirilmelidir. Okul ortamında bireyi tanıma hizmetleri öğretmen, uzman ve yöneticileri kapsayacak şekilde bir takım halinde çalışmayı gerektirir. Okullarda öğrenciler hakkında toplanan bilgilerden öğrencilerin yanı sıra öğretmenler, yöneticiler ve veliler de faydalanabilmelidir. Bireyi tanıma çalışmalarının tüm öğrencilere yönelik olması gerektiği unutulmamalıdır. 

Çalışmada emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Hedef LGS 2023 Projesi Kapsamında sekizinci sınıf öğrencilerize "Verimli Ders Çalışma Teknikleri" hakkında okul rehber öğretmenimiz Hasan ÖZKUTLU tarafından bilgi verildi. Öğrencilerimize çok çalışmaktan ziyade etkin çalışmak ve planlı çalışmanın önemi vurgulandı. Öğrenmede başarıyı etkileyen faktörler ve verimli çalışmayı olumsuz etkileyen etmenler anlatıldı. Planlı çalışmanın önemi vurgulandı ve derse hazırlıklı gelme, etkin ders dinleme, derste not tutma ile birlikte tekrar yapmanın öğrenmede olumlu etkileri öğrencilerimiz ile paylaşıldı.

Emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

 

Mrt

Hedef LGS proje kapsamında okulumuz öğretmenleriyle akademik takip komisyonu tarafından 8.sınıf ve 7.sınıflara 1.dönemde uygulanan denemelerin istatistiksel verileri, okul sınıf net ortalamaları, öğrenci bazlı değerlendirmeler gibi performans değerlendirmeler ve analizler yapıldı. Ayrıca Hedef LGS 2023 Liselere Hazırlık programı hakkında okulumuzun öğretmenlerine bilgilendirme yapıldı.

Mrt

    Akademik gelişme, bireyin (öğrencinin) eğitim ve öğrenme yaşantıları vasıtasıyla geliştiği yönünü ifade eden bir kavramdır. Sadece okulla sınırlı değildir.Okul içinde ve dışında yaşam boyu devam eden bir süreçtir.

    Eğitimde devamlılık ve tutarlılık çok önemlidir. Eğitim süreçlerinde problemin "erken tanınması", eksik alanların tespiti, sorunların çözümünü ve telafisini kolaylaştırır. Çocuklara uygun uyarıcı araç gereçler, eğitim ortamları ve etkinlikleri sunarak kapasitelerini en üst düzeyde kullanabilmelerini sağlanmalıdır.   Akademik süreçler; ölçülür, denetlenir ve değerlendirilir.

   Akademik gelişim alanı kapsamında öğrencilerin;

I) Öğrenim gördükleri okula ve okulun çevresine uyum sağlamalarına, eğitsel amaçları çerçevesinde okul ve okulun çevresindeki imkânlardan yararlanmalarına, okul ve sınıf kurallarını benimsemelerine ve okula aidiyet duygusu geliştirmelerine katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutumu edinmeleri,

II) Akademik çalışmalarında devamlılık, kararlılık ve çaba gösterme, sorumluluk üstlenme, çalışmalarına değer verme ve hayat boyu öğrenme konularına yönelik uygun akademik anlayış ve sorumluluk bilinci geliştirmeleri,

III) Akademik gelişimleri ve başarıları için gereken bilgi, beceri ve tutumu kazanmaları, onları eğitsel başarıya götüren strateji, yöntem ve teknikleri edinmeleri amaçlanmaktadır.

   Biz de okulumuzda bu amaçları gerçekleştirmek için LGS performans değerlendirme çalışması uyguladık. Sonuçlar öğretmenler ve öğrenciler arasında değerlendirildi. Öğrencilerimizin sınav analizleri yapılarak eksik olduğu konular tespit edildi ve yetersiz oldukları konuların telafisi sağlandı. Daha sonra sınav sonuçları sosyal ağlar üzerinden veli ve öğrencilere bireysel olarak duyuruldu.

 

''Başarının sırlarından biri, geçici başarısızlıkların bizi yenmesine izin vermemektir. ''

                                                                                                     MARK KAY

 '' Başarı, küçük hataların ve başarısızlıkların biraz ilerisinde duran şeydir.''

                                                                                                        WATSON

Mrt

Üstün bir mücadele ve kahramanlıklarla kazanılan Kurtuluş Savaşı sonrası, Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un "Kahraman Ordumuza" hitaben yazmış olduğu şiir, 12 Mart 1921 tarihinde Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir.

Okulumuz Türkçe öğretmenlerinden Helime KILIÇLI'nın hazırlamış olduğu program saygı duruşu ve İstiklal Marşının ardından öğrencilerimizin hazırladığı şiirler ile devam etmiştir.

ALLAH BU MİLLETE BİR DAHA İSTİKLAL MARŞI YAZDIRMASIN.

Mrt

8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlamaları çerçevesinde düzenlenen yemeğe katılan öğretmenlerimize teşekkür ediyor, haklarını asla ödeyemeyeceğimiz emekçi kadınlarımızın gününü en içten dileklerimizle kutluyoruz.

Mrt

8 Mart 2016 yılında Şırnak'ın İdil ilçesinde PKK'lı teröristlerle çıkan çatışmada şehit olan Özel Harekat Polisi Hakan Yılmaz, isminin verildiği İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri ve okul yönetimince unutulmadı. 

Okul idarecilerimiz ve öğretmenlerimiz eşliğinde okul öğrencileri  şehir mezarlığındaki şehitliğe giderek şehidin mezarı başında Kur´anı Kerim okuyup  dualar ettiler.

Okul Müdürü Mehmet ÜZÜM, ''Öncelikle Şehidimiz ve tüm şehitlerimiz için Öğretmen, Öğrenci ve Velilerimizce Hatimler, Yasinler ve Fatihalar okundu. İmam Hatip Ortaokulu olarak okullarının bir şehit ismi taşıyor olmasından dolayı onur duyduklarını ifade etti. Ayrıca okul olarak ismine yakışır şekilde eğitim öğretim yapabilmenin gayreti içerisinde olacaklarını , bu vesile ile vatanını seven ve vatanı için gözünü kırpmadan canını verecek şuurda nesiller yetiştirmenin derdinde olduklarını söyledi.''

Ziyaret hafız öğrencilerimiz tarafından okunan Kuran Tilaveti ve dualar ile son buldu.

Şehit Polis Hakan Yılmaz İmam Hatip Ortaokulu Ailesi olarak şehidimize bir kez daha Allah'tan rahmet diler ailesine sabırlar temenni ederiz.

Mrt

Toplumda alkol, sigara ve uyuşturucu madde kullanımını engellemek için etkinliklerin yapıldığı 1-7 mart arası Yeşilay haftası olarak kutlanır.
Yeşilay, birinci dünya savaşı sırası ve sonrasında işgal güçlerinin toplumumuzda alkol ve uyuşturucu maddeleri yaygınlaştırmasını ve işgale karşı mücadele ruhunun yıkılmasını önlemek amacıyla dönemin Şeyhülislam'ı İbrahim Haydarizade'nin himayesinde Dr. Mazhar Osman Uzman ve arkadaşları tarafından Sultan Vahdeddin'in izniyle 5 mart 1920de İstanbul'da "Hilal-i Ahdar" adıyla kurulmuştur. Yeşilay İn kurulduğu 1-7 mart tarihleri ülkemizde yeşilay haftası olarak kutlanmıştır.
Biz de okulumuzda hafta boyunca alkollü içeceklerin, sigaranın, uyuşturucuların ve de bağımlılığı ile insana zarar veren diğer etkenlerin topluma, aileye ve bireye zararları anlatıldı. Yeşilay haftası ile ilgili pano hazırlandı.
Daha sağlıklı bir toplum için BAĞIMLI OLMA ÖZGÜR OL!

Mrt

    "Eğitim, meyvenin kendisi değil, bilgi ağacından meyve toplamaya yarayan bir merdivendir." Bernard SHAW.

    Yabancı dili öğrenen bazı kimseler seviyelerini belirtebilmek için "derdimi anlatacak kadar biliyorum" derler. Derdimi anlatacak kadar... Çok etkili bir cümledir. 5.üniteye kadar ve dahi bundan sonraki tüm ünitelerdeki konular bu cümleyi karşılayabilmek için olsa da 5.ünitedeki sağlık konusu belki de en önemlisi. Çünkü sağlıktan daha önemli ne olabilir ki?

    Ne demiş Kanuni Sultan Süleyman: "Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi, olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi."

Mrt

"OKU" projesi kapsamında mart ayının kitapları Cihannüma vakfı tarafından öğrencilerimize dağıtıldı. Projeye büyük bir ilgiyle katılan öğrencilerimiz, kitaplarına kavuşmanın mutluluğunu yaşadılar. Öğrencilerimize keyifli okumalar dileriz.

Şbt

Hayatımızın vazgeçilmezi olan internette bize gösterdiği yüzüyle bugün; iletişim, bilgiye ulaşma, eğlence, bankacılık, alışveriş ve diğer pek çok şeyi yapabiliyoruz. Peki, internette başka neler var? Suçlar, suçlular, dolandırıcılar, siber zorbalar ve daha neler neler... Teknoloji hızla gelişirken, internet âleminin göremediğimiz bazen de görmezden geldiğimiz bu karanlık yüzünde yaşanan olumsuzluklar artarak devam ediyor. İşte okulumuz öğretmenleri bu olumsuzlukları yaşamadan güvenli bir ortamda, güvenli bir internete ulaşsınlar diye okulumuzda, Bilişim Teknolojileri öğretmeni Ahmet Selçuk Özgür tarafından  ''Güvenli İnternet Kullanımı'' konusunda bilgilendirme seminerimizi yaptık. Seminerde öğretmenlerimize internet kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlardan bahsedilirken  internetin bilinçli kullanımının, aynı zamanda internet güvenliğini de sağladığı ifade edildi. Emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Şbt

Kazanım Değerlendirme Sınavı, gerçek sınavın provasıdır ve öğrencileri gerçek sınava hazırlar. Tiyatrocular sahneye çıkmadan önce sergileyecekleri oyunu defalarca prova eder ve hata yapma ihtimallerini en aza indirirler.

 

Kazanım Değerlendirme Sınavı bilgi, beceri, zaman kullanımı gibi faktörleri ölçmemizi sağlayan en önemli fırsatlardandır. Kaygı, stres gibi faktörleri bu sınavlarda azaltarak gerçek sınava hazırlayabilir.Sonuç ne olursa olsun öğrenciyi doğru yönlendirebilir. Seviye Tespit Sınavında olumsuz bir sonuç alsalar dahi bu onlar için aslında bir fırsattır. Yanlış yaptıkları soruları fark ederek eksik konularını tamamlayabilirler. Gerçek sınava daha hazır ve donanımlı bir biçimde katılırlar.F. Skinner'in ifadesiyle "Başarısızlık her zaman hata demek değildir; yeri geldiğinde yapabileceğiniz en iyi şey olabilir. Asıl hata denemekten vazgeçmektir."

 

Kazanım Değerlendirme Sınavı öğrenciye birden fazla katkısı vardır:

Konu eksikliklerini öğrenmelerine yardımcı olur.

Örnek oluşturma, fark yaratma, özgünlük gibi kazanımları öğrencilerin edinmesini sağlar.

Sınav kaygısının zamanla en aza indirger.

Zamanı en verimli şekilde kullanmayı öğretir.

Soru tarzlarını daha iyi kavramalarını sağlar.

Kendi gelişimini takip etmesini ve öğrenme düzeyini fark etmesini sağlar.

Gerçek sınavın gizemini en aza indirger.

Etkinlik, verimlilik, süreklilik ve yeni bilgiler kazandırır.

Katılımcılık ve işbirlikçi öğrenmeyi, öğretim programlarına uygunluk, güncellik ve eğitim teknolojilerden yararlanmayı sağlar.

Bu kazanımları edinebilmeleri, eksikliklerini fark etmelerini sağlayabilmek amacıyla okulumuzda 8.sınıf öğrencilerimize Kazanım Değerlendirme Sınavı yapılmıştır. Sınav sonucu öğrencilerimize ve velilerimize duyurulmuştur. Öğrencilerimize sınav sonuç kağıtları dağıtılmış, eksik oldukları kazanımları fark etmeleri sağlanmıştır. Aynı zamanda sonuçlar okul sıralaması bazında panoya asılmıştır. Velilerimiz de sınıf WhatsApp gruplarında sınav sonuçları hakkında bilgilendirilmiştir.

    Başarılarımı hiçbir tesadüfe borçlu değilim.

   Buluşlarım da tesadüflerim değil, çalışmalarımın eseridir.

                                                                                   Edison

  "Hedefe varmak için sadece inanmak yetmez.

   Yürümek gerek.

   Başarı yarış merdivenine benzer.

   Devamlı çalışmak lazımdır."

Şbt

Öğrencilerimizin bilgi beceri ve yetkinliklerini geliştirmeye yönelik olarak müftülük ve ilahiyat fakültesi ile iletişime geçilerek yapılabilecek faaliyetler konusunda görüşmeler yapıldı  ve bu kapsamda okulumuzda etkinlikler gerçekleştirildi.

- Müftülük İmam- hatibi ve Karaman Önder İmam Hatipliler Dernek Başkanı Sayın Mehmet SARI hocanın katılımıyla okulumuz konferans salonunda tüm öğrencilere yönelik olarak mesleki gelişim programı gerçekleştirildi.

- Akşemseddin Camii İmam hatibi Sayın Enes KILINÇ hocanın ve Ömer Faruk Küpdilli hocanın katılımlarıyla öğrencilerimizin mesleki gelişimlerini desteklemeye yönelik faaliyetler gerçekleştirildi.

Müflülük ve ilahiyat fakülteleriyle işbirliği içerisinde öğrencilerimizin mesleki gelişimine yönelik faaliyetlerimiz devam edecektir.