T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARAMAN / MERKEZ - Şehit Polis Hakan Yılmaz İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Ekm

"OKU" projemiz kapsamında ekim ayı kitabımız "Hışırtı Avcısı" öğrencilerimizle buluştu. İkinci yılı gerçekleşecek olan projemize öğrenciler  büyük bir ilgi ile katılım sağladı ve kitaplarına kavuşmanın sevincini yaşadılar. Öğrencilerimizin aynı heyecanla okuma yolculuklarına devam etmelerini temenni eder, kendilerine keyifli okumalar dileriz.

Ekm

Okul aile birliği genel kurul toplantımız okulumuz konferans salonunda gerçekleştirildi. Gündem maddeleri hakkında değerlendirmeler yapılarak, yeni yönetim kurulu belirlendi. Okul müdürümüz Mehmet Üzüm, çalışmalar hakkında bilgi verdi, velilerin sorularını dinleyerek cevapta bulundu. Velilerimizden ülkemizin geleceği olan çocuklarımıza sahip çıkmasını istedi ve yeni yönetim kuruluna başarı dileklerini bildirdi.

Ekm

Kekikli zeytinli bir kahvaltı hazırlasalar. Nerede olduğumu hatırlamasam. Hatta adımı bile unutsam. Melih Cevdet ANDAY

  “Kahvaltı” kahvenin keşfedilmesi ve Anadolu’da sabah yemeklerinden sonra kahve içilmesi sebebiyle kahveden önce yenen anlamına gelen “kahve altı” kelimesinden türemiştir.

   Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Özellikle çocuklarda okul başarısı, sosyal olma, sağlıklı arkadaş ilişkileri günün ilk öğününün yeterli ve dengeli yapılması ile ilişkilendirilmektedir. Kahvaltı öğününün atlanması durumunda çabuk yorulma, baş ağrısı, dikkatte ve algılamada yetersizlikler oluşmakta hafızada kayıplar meydana geldiğinden özellikle okul çağı çocuklarında okul başarısı bu nedenle azalmaktadır.  Amerikan Diyetetik Birliği (ADA) sabah kahvaltısı yapan çocukların konsantrasyonlarının, problem çözme yeteneklerinin ve göz ve el koordinasyonun yapmayanlardan daha iyi olduğunu belirtmiştir.    

   Kahvaltı, uzun bir açlık sonrası düşen kan şekeri seviyesini yükseltmesi ve güne daha enerjik başlamaya yardımcı olması nedeniyle atlanmaması gereken bir öğündür. Akşam yemeği veya gece ara öğününden sonra ortalama 10-12 saat aç kalan vücudumuz güne başlarken yakıtı bitmiş bir araç gibi olur. Bu nedenle uyandıktan sonra mutlaka kahvaltı etmemiz ve vücudumuza yakıtını vererek çalışmasını sağlamamız gerekir. Biz de 6/A sınıfı ile 2.ünite “Yummy Breakfast” -“Lezzetli Kahvaltı” ile kahvaltı öğününü vurgulamış olduk.

    Peygamber Efendimiz: (s.a.v)”Sabah yemeğini(kahvaltısını) terk etmek hastalık, akşam yemeğini yememek de insana ihtiyarlık verir.” Hadis-i Şerif

Ekm

Muhakkak ki her zorlukla beraber bir kolaylık da vardır. İnşirah suresi 5. ayet

 “Zor diyorsun, zor olacak ki imtihan olsun.”Hz Mevlana’nın sözüyle başlayacak olursak, yabancı dili öğrenmek zordur ve sabır gerektirir. Çünkü yabancı dil günlük hayatta kullanılmadığı için çabuk unutulur. Biz de bu durumu aşmak ve daha eğlenceli hale getirmek için (geçen yıl ilk kez deneyimlediğimiz ve bu yıl da devam ettiğimiz "Yoğunlaştırılmış Yabancı Dil Programı") 5/A sınıfında birinci ve ikinci ünitede farklı etkinlikler gerçekleştirdik. Öğrencilerimizin de katılımıyla İngilizcenin hem çeşitli oyunlarla hem de etkinliklerle akıllarda daha kalıcı olmasını sağladık. "Role Play", "Single Play" gibi aktivitelerle kendimizi basit ifadelerle tanıtmış olduk. Ardından adres sorma, yöremizdeki mekan isimlerinin İngilizcesini öğrenerek günlük hayatımızda aslında sıkça karşı karşıya kaldığımız bir problemi Allah’ın izniyle çözmüş bulunduk.

 “Hayatta başarılı olmak için üç şey lazımdır: Dikkat, intizam, çalışmak”. Hz Mevlana.

Eyl

Rebiul evvel ayının 12.gecesi Hz. Muhammed (S.A.V)’in dünyaya teşrif ettiği gündür. Bu güzel gün münasebetiyle Şehit Polis Hakan Yılmaz İmam Hatip Ortaokulu ailesi olarak Peygamber Efendimizi en güzel şekilde ilahilerle naatlarla andık. Okulumuz sinema salonunda yapmış olduğumuz programda Resulullah Efendimizi andık, veladet yıldönümünü büyük bir coşkuyla kutladık. Ayrıca okulumuz sergi alanında Peygamber Efendimizin hadislerine yer verdik, okul panomuzu süsledik, öğrencilerimize ve öğretmenlerimize gül suyu ve gül lokumu ikram ettik. Program esnasında öğrencilerimize sorular yöneltip cevap veren öğrencilerimize küçük hediyeler dağıttık.

Eyl

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda okulumuzda geçen yıl uygulamaya konulan yoğunlaştırılmış yabancı dil programının ilk adımı olan merkezi seviye tespit sınavı 14 Eylül 2023 tarihinde yoğunlaştırılmış yabancı dil sınıflarımızda (5/A-B-C) gerçekleştirildi.

5.sınıf düzeyinde gerçekleştirilen seviye tespit sınavında öğrencilerimizin İngilizce dilindeki hazır bulunuşluluk düzeyleri tespit edilecektir. Erken yaşta yabancı dil eğitiminin adresi yoğunlaştırılmış yabancı dil programı ile yabancı dil becerilerinin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir.

Sınava katılan tüm öğrencilerimize teşekkür eder ve başarılar dileriz.

Haz

Şehit Polis Hakan Yılmaz İmam Hatip Ortaokulu olarak 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılını sonlandırdık. Okulumuzda yapılan karne töreninde her kademede akademik başarı ortalamasıyla dereceye giren, okulumuz faaliyetlerinde ve sportif alanlarda başarı elde eden öğrencilerimiz ödüllendirildi.Öğretmenlerimize,yıl boyunca göstermiş oldukları fedakar çalışmalarından dolayı teşekkür eder;öğrencilerimize de sağlıklı,bol kitap okumalı ve keyifli tatiller dileriz.

Haz

13.06.2023 salı Günü Karaman Gençlik Merkezi tarafından öğrencilerimize tanıtım yapıldı. Dene yap atölyesi, robotik kodlama, floor curling, geleneksel okçuluk vb. birçok ekinlik ile çocuklarımız buluşmuş oldu. Hem eğlenip hem bilgi sahibi olan öğrencilerimiz gençlik merkezinden mutlu ayrıldılar. Bu etkinliği organize eden gençlik merkezi gönüllü arkadaşlara teşekkür ederiz.

Haz

ÇEDES Projesi kapsaminda Kahramanmaraş ilinin Elbistan ilçesinde bulunan Abdurrahim Karakoç İmam Hatip Ortaokulunu, Eğitimde Tek Yürek Projesi kapsaminda Diyarbakır ilinin Ergani ilçesinde bulunan İncehıdır İmam Hatip Ortaokulu ve Kayagöze İmam Hatip Ortaokuluna Okul Müdürümüz ve 3 Ögretmenimizle ziyaret gerçekleştirdik.Bu ziyaretlerde kardeş okullarımızın dertlerini dinleyip onlara tecrübelerimizi aktardık.Egitim-öğretimle ilgili bilgi alışverişinde bulunduk,öğrencilerle sohbet ettik.Okulumuzda yaptığımız hayır pazarlarından elde edilen gelirleri okullarimiza takdim ettik.

Haz

    Din Öğretimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda okulumuzda bu yıl (2022-2023 eğitim öğretim yılı) uygulamaya konulan yoğunlaştırılmış yabancı dil programının son adımı olan yıl sonu kazanım değerlendirme sınavı 31 Mayıs 2023 tarihinde yoğunlaştırılmış yabancı dil sınıflarımızda ( 5/A-B-C) gerçekleştirildi.

    5.sınıf düzeyinde gerçekleştirilen yıl sonu kazanım değerlendirme sınavında öğrencilerimizin sene başı yaptıkları seviye tespit sınavı ( 21 Eylül 2022) ile karşılaştırılarak öğrencilerimizdeki değişimi kaydetmiş olduk. Erken yaştaki yabancı dil eğitiminin adresi yoğunlaştırılmış yabancı dil programı ile yabancı dil becerilerinin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir.

   Ahmet Rasim’ in de dediği gibi: “ Bir lisan bir insan, iki dil iki insan”

   Sınava katılan tüm öğrencilerimize teşekkür eder ve başarılar dileriz.

May

                    Ayet ayet gir kalbime
                    Yer et amel ve dilime
                    Harf harf kelime kelime
                    Gönüle huzurdur Kuran

Kuran Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

Kuran-ı Kerimin ana konuları ve muhtevasına yönelik olarak öğrencilerimize okulumuz konferans salonunda program yapıldı. Programda Kur'an-ı Kerim'i öğrenmenin öneminden bahsedildi. Kur'an'ı öğrenen ve öğreten kişilerin insanların en hayırlısı olduğu ifade edildi. Kur'an-ı Kerim'in bütün insanlığa rehber olduğunu, ona uyanların bu dünya da ve ahirette mutlu olacağı, ona uymayanların her iki dünyada bedbaht olacağı söylendi. Kur'an-ı Kerim'de helal-haram, ahlak, inanç, ibadet gibi konuların yer aldığı, ayrıca bu konular arasında ne önemli olan inançtır. Zira inancın olmadığı yerde ibadetten, ahlaktan bahsedilemeyeceği ifade edildi. Ayrıca programımızda Kuran ilahisi, Biz Kuranın hadimleri ilahisi, Kerim kitap 1400 yıl, Diyanet işleri Başkanlığınca hazırlanan Kuran videoları öğrencilerimize izletildi. Öğrencilerimiz Kuran ilahilerine coşkulu bir şekilde katıldılar.

Kuranın rehberliğinde, Kuran düsturunun önderliğinde öğrencilerimize eğitim hayatları boyunca başarılar diliyoruz. Kuran nuru yollarımızı aydınlatsın inşallah.

May

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Karaman Şehit Polis Hakan Yılmaz İmam-Hatip Ortaokulu KTS (Kalite Takip Sistemi) İl Milli eğitim Müdürlüğü Faaliyet Planları Tablosunda yer aldığı şekliyle Eğitim Ortamları Fiziki İmkanlar Alanı için (Vizyon Belgesine göre) belirlenmiş olan mayıs ayında yapılacak faaliyetler kapsamında; “okullarda bulunan mescid veya camilerin durumu kontrol edilerek ihtiyaç dahilinde iyileştirmeler (hat, levha, kitaplık ve ses düzeni zenginleştirilir) yapılır.” Faaliyet başlığı altında; Eğitim Ortamları Fiziki İmkanlar Alanı Ekibi olarak; Öğretmenlerimiz, Mustafa MAVİ, Mustafa BOZCU, Mehmet ÖZDEMİR ve Hena TÜREL ’in koordinesinde, idareci, öğretmen, öğrenci ve hizmetlilerimizin de katkılarıyla;

Okulumuzun Mescidinde bazı düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılmış, meslek dersleri tatbikat alanı olarak daha kullanışlı hale getirme çalışmaları yapılmış, eğitici öğreticilik yönünden daha faydalı ve etkileyici hale getirilmeye çalışılmış, görsellik yönünden zenginleştirilmiş, eğitim-öğretime sürekli katkı sağlayacak hale getirilmiş, fiziki ortamların etkin ve verimli olarak kullanması amacıyla aşağıdaki faaliyetler yapılmıştır:

Mescidimizin kapısından girince karşı duvarı üzerine Besmele hattı yerleştirilerek; her işe besmele ile başlamanın gerekliliği bilinci oluşması amaçlanmış, hayatın her anının besmelenin etkisiyle yaşanması gerektiği mesajı verilmek istenmiştir.

Okul Mescidinde temizlik, kullanışlılık ve hijyenin sağlanması için, konulan ayakkabılıkları, kapı giriş zeminindeki laminant parke, önceki yıllarda tamir edilen balkonu ve stor perdeleri, mihrabına ve kıble duvarlarına yerleştirilen süslemeli hat yazıları ve minberi vb. kısımları periyodik olarak kontrol edilip, eksiklikleri tamamlanan mescidimizin haftanın belirli günlerinde bakımı ve temizliği yapılmakta, mescidimizin hitabet ve mesleki uygulamalarla öğrencilerimizin mihraba ve minbere alışmaları hedeflenmektedir.

Mescidimizde yapılan bu düzenleme ve iyileştirme çalışmalarının yanında; Mescidimizde; Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz tarafından Cuma namazı ve öğle namazları kıldırılmakta, zaman zaman öğrencilerle mescitte Kur’an- Kerim dersleri ve diğer meslek dersleri işlenerek teori pratiğe aktarılmakta, sportif, sosyal ve kültürel etkinlikler yapılarak, mescidimiz, aktif olarak eğitim- öğretim faaliyetlerinde kullanılmakta, mescitlerin ve camilerin hayatın merkezinde yer alması bilinci oluşturulmaya çalışılmaktadır.

Bütün bu faaliyetlerimizde maddi ve manevi desteği olan, idareci, öğretmen, öğrenci ve hizmetlilerimize teşekkür ederiz.

May

 

  “Oyun, çocukluğun bulabildiği en doğal kendini iyileştirme yöntemidir.”

                                                                                  Erik Erikson       

    2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı KTS (Kalite Takip Sistemi) Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat,  Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı mayıs ayı İl Milli Eğitim Müdürlüğü Faaliyet Planında yer alan “Okullarda geleneksel oyun (körebe, çelik çomak, beş taş vb.) şenlikleri düzenlenir.” konusu kapsamında “Benimle Oynar mısın?” etkinliği adı altında öğrencilere geleneksel oyunlar tanıtılmış ve birlikte bu oyunları oynamaları için etkinlikler düzenlenmiştir.

    Oyun kelimesi TDK Sözlüğünde “Yetenek ve zekâ geliştirici, belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence.” olarak tanımlanmaktadır. Oyunlar kendiliğinden ortaya çıkan, bir hedefi olmayan, mutluluk veren aktivitelerdir. Geleneksel oyunlarımızın çocuklarımıza aktarılması ve onlarında gelecek nesillere bu oyunları aktarabilmesi için gerekli ortamların sağlanması her açıdan önem arz etmektedir. Oyunlarımızın canlılığını koruyarak yaşatabilmek için bu çalışma da yer alan öğretmenler geleneksel oyunları öğrencilere tanıtmış ve eğlenerek öğrenelim diyerek "Benimle Oynar mısın?” etkinliği ile oyunların oynanmasını sağlamışlardır.

     Frobel “Çocuk oyunları hayatın bir çekirdeğidir. Bütün insanlar orada gelişir, büyür ve oluşumu insanın en güzel ve en olumlu yetenekleri orada yükselir.” sözü ile oyun oynamanın çocukların gelişimlerinde ve yeteneklerini keşfetmesinde ne kadar etkili olduğunu vurgulamaktadır. Oyun oynamak çocuğun hareket becerilerini, el becerilerini geliştirmektedir. Çünkü çocukların oyun esnasında bütün vücudu çalışmaktadır. Bununla birlikte oyun oynarken çocuklar çevresini daha iyi tanıyabilmekte ve anlayabilmektedir, oyun oynamak çocuğun sosyalliğini ve ilişkilerini de geliştirmektedir. Oynatılan oyunlarla öğrencilerimizin tüm bunları yaparak yaşayarak öğrenmesi sağlanmıştır.   

      Oyun oynamak çocukların kendisine olan güvenini artırmaktadır. Problemleri çözme ve sorunların üstesinden gelme yeteneklerinin gelişmesinde de oyun oynamak etkilidir. Oyun sırasında sürekli iletişim içinde olmakta çocukların dil gelişimine katkı sağlamaktadır. Oyunlar çocukların hayal güçlerinin zenginleşmesi için de çok değerlidir. Oyun aracılığı ile bir çocuk istediği her şeyin rolüne bürünebilmektedir. Guts Muths şu sözü ile bu düşünceleri desteklemektedir; “Vücudun ve fikrin gelişiminde, oyunun rolü başta gelir. Bunu böylece bil; programını ona göre düzenle!” Okulumuzda da düzenlemiş olduğumuz “Benimle Oynar mısın?” etkinliği ile öğrencilerimize, oyun oynamanın faydaları da hissettirilmiştir.  

     Groos’a göre "Oyun hayata hazırlıktır." Oyunlar çocukları hayata ve geleceğe hazırlamakta olup oyunlar sayesinde çocuklar hayatın birçok kuralını öğrenmektedir. Çocuklar oyun sayesinde paylaşmayı öğrenir, başka insanları sevmeyi, onların hakkına saygı göstermeyi öğrenir. Üzüntüyü, sevinci, galibiyeti, mağlubiyeti ve daha birçok duyguyu oyunlar sayesinde tadar. Biz de etkinliğimizle hem geleneksel oyunları yeniden tattırmayı hem de oyun oynamanın eğlenirken çocuklara olan katkılarını vurgulayarak etkinliklerimizi tamamladık.

      Geleneksel oyunlarımızı gelecek nesillere aktarmak ve bizim için faydalı olan oyun oynama alışkanlıklarımızı yaşatmak için hazırladığımız “Benimle Oynar mısın?” etkinliğimizde emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

  "Yaşlandığımız için vazgeçmeyiz oyun oynamaktan, oyun oynamaktan vazgeçtiğimiz için yaşlanırız."
 der Bernard Shaw o zaman içimizdeki çocukları hep yaşatarak oyun oynamaktan vazgeçmeyelim.

May

Bireylerin fiziki özelliği, karakteri, öğrenme düzeyi ve öğrenme biçimi birbirinden farklıdır. Bireysel farklılıklar eğitim sürecinde önemli etkiye sahiptir. Kimi öğrenciler bilgileri adım adım, kavramsal anlamaya doğru ilerleyen sıralı bir yapıda sunulduğunda daha kolay öğrenirken; bazıları, önce kavramı anladıklarında ve daha sonra detaylara yoğunlaştıklarında ya da bilgi, deneyimleriyle alakalı ve örnek ve grafiklerle dolu komik bir hikâye ya da örnekler sunulduğunda daha kolay öğrenirler. Bu açıdan bütün öğrencilere hitap edebilecek ve hepsinin etkin katılım sağlayacağı en iyi yöntem yaparak- yaşayarak öğrenmedir. Yaparak yaşayarak öğrenmede daha çok sayıda duyu organının öğretim sürecine katılması sağlar ve eğitim sürecini olumlu yönde etkiler.

Yaparak- yaşayarak öğrenme yöntemlerinden biri de gezidir. Geziler çocuklara; eleştirel düşünme becerisi edinme, olaylara nesnel yaklaşma, zihindeki bilgileri genişletip yeniden yapılandırma, keşfetme, yerinde gözlem yaparak doğrudan bilgi edinme, problem çözme, sosyalleşme gibi beceriler kazandırır.

Biz de 8. sınıf öğrencilerimizin akademik gelişmelerini desteklemek, okulları yerlerinde görerek bilgi edinmelerini sağlamak, yeni yerler keşfettirmek, eleştirel düşünmelerini sağlamak, okulları doğal ortamlarında duyumsatmak amacıyla; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Lütfi Elvan Fen Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Hakkı Teke Spor Lisesi, Temizel Ünlü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Necip Fazıl Kısakürek Sosyal Bilimler Lisesi, İrfan Ataseven Anadolu Lisesine geziler düzenledik. Etkin geçen okul turunda doğrudan okulun öğretmenlerinden, okulun üniversite hedefleri ve işleyişi, sosyal aktiviteleri hakkında bilgi alma fırsatı bulan; eğitim ortamını, laboratuvarları ve sınıfları görme imkânı yakalayan öğrencilerimiz için anlamlı ve kalıcı öğrenme ortamı oluştu. Öğrencilerimizin sosyalleştiği, keyif aldığı, eğlenirken öğrendikleri bir gezi etkinliği oldu.

May

Etrafımızdaki insanlarla her türlü sözlü ya da sözsüz etkileşimler iletişim kavramının tanımını oluşturmaktadır. İnsanlar kendilerini ifade edebildiği derecede var olurlar. Gerek günlük hayatımızda gerekse çalışma hayatımızda farklı insanlarla iletişim kurmamız gerekmektedir. Başarılı olabilmek etkili bir iletişim kurabilmekten geçer. Etkili iletişim kurabilen insanların sosyal iletişim becerileri de gelişir ve takım ruhunu sürdürebilmeleri daha kolaydır. Şehit Polis Hakan Yılmaz İHO olarak biz, her zaman özellikle öğretmen- öğrenci- veli iletişimine oldukça önem vermekteyiz. Bunun yanı sıra öğretmenlerimizin kendi aralarındaki etkili iletişim, takım ruhu, beraber çalışma arzusunu kurum kültürü haline getirmek için elimizden gelenin en iyisini yapmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda ilimizdeki Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi hocalarımızdan Doç. Dr. Ömür Çoban ve Araş. Gör. Muhammed Akat ile daha önce okulumuzda görev yapmış olan şimdi ise Çankırı Karatekin Üniversitesinde çalışmaya devam eden hocamız Dr. Mehmet Tufan Yalçın ile etkili iletişim becerileri, sürdürülebilir takım ruhu ve kurum kültürü konusunda güzel bir söyleşi gerçekleştirdik. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.